Ruzie door ABN Amro’s Fiscaal Sparen

Merk: URL | Bureau: URL | Credits: Toon ▼

ABN Amro promoot ‘Fiscaal Sparen’ door middel van een erg leuke bannercampagne. In de banner volg je een gesprek tussen een kok en een ober uit Monaco, die zich afvragen waarom de Nederlandse gasten niet meer komen. Natuurlijk in het verlengde van de tv-commercial die ook al een poos draait. Ook lopen de irritaties hoog op tussen deze twee. De ruzie speelt zich echter niet in de banner af maar de twee lopen de banner uit en verschijnen vervolgens midden in beeld, door middel van een layer. Leuk detail: een andere ober kijkt vanuit de banner afkeurend naar beneden naar het ‘gevecht’. Als je doorklikt naar de microsite gaat daar het gesprek verder. De twee lopen hier opnieuw de banner in en komen erachter waarom de Nederlanders niet meer komen: door ‘Fiscaal sparen’ hoeven ze niet meer voor het extra belastingvoordeel naar Monaco..
Bekijk:
1 x overlay
1 x actiesite
1 x banner
1 x rectangle
1 x rectangle
Laden...

1 reactie op “Ruzie door ABN Amro’s Fiscaal Sparen”

  1. Hans zegt:

    Leuk is ook dat het laatste woord van de ober wordt vertaald als pannenkoek, daarmee inhakend op een Ajax-incident. Maar volgens http://www.paula-franken-vertalingen.com/leuke-weetjes.html wordt het woord baltringue gebruikt, wat toch iets anders betekent.

Mijn reactie